top of page

טוב שכן קרוב מאח רחוק

גישור בין שכנים הוא הליך לפתרון סכסוכים בין אנשים המתגורירים זה לצד זה אשר נקלעו למחלוקת סביב מאורע שקרה וגרם לסכסוך ביניהם, סכסוכי שכנים בדרך כלל מתאפיין בהרבה כעס ותסכול כלפי הצד השני , העובדה שחייבים להמשיך ולראות את הצד השני בכל יום ויום גורמת לסכסוך להעצים אף יותר. הגישור מאפשר להפטר מהיבטיים רגשיים אשר אנו נושאים עמנו ולפיכך להמשיך בשכנות טובה גם לאחר פתרון הסכסוך.

רכישת דירה או בית הינו צעד משמעות וגדול למדי בחיינו , אשר מתבצע פעמים בודדות בחיים ולעיתים אפילו פעם אחת בלבד, לפיכך סכסוך בין שכנים מהווה בעיה מורכבת המחייבת פתרון סופי. כולנו מוקפים בשכנים שונים ומשונים שלצערנו איננו יכולים לבחור מיהו השכן מעלינו או לצידנו , האם אנו מקבלים את השכן על אף השוני בינינו ? מה אנו עושים על מנת לגשר בין הפערים ?

להלן המקרה

רונית ומיכל (שמות בדויים) , גרות בבתים סמוכים , רונית טענה שמיכל במהלך היום ובשעות הערב מאזינה למוסיקה ספרדית בקולי קולות , מיכל טענה שזכותה המלאה להאזין למוסיקה בביתה במהלך היום ובדרך כלל בשעות הערב אינה מאזינה . ובשל כך הגיעו לכותלי בית המשפט.

במהלך ישוב הכסכוך הוברר כי רונית אמריקאית דור שני בארה״ב , ומנגד מיכל נולדה בפורטו ריקו ודוברת ספרדית ואנגלית .

האמוציות היו מרובות , וניתובם היה לניקוי האוירה. השוני המנטלי תרבותי היה רב ודו שיח ביניהן ניכר היה כמשימה בלתי אפשרית.

הפרדתי ביניהן ושוחחתי עם כל אחת בנפרד תהליך שנקרא ״coucus" , השימוש בהליך זה קרב אותנו לפתרון הסכסוך , כל אחת מהן סיפרה מה היא חושבת על השנייה מה מכעיס ומפריע כאחד , הבנתי שבעצם המוסיקה זה רק תירוץ , וקבלת השוני המנטלי תרבותי הוא זה הקשה לפיצוח. ברגע שהן חזרו להתיישב אחת מול השנייה

שוחחנו יחדיו על התרבויות השונות שלהן מאיפה כל אחת הגיע ולפתע חזיתי בטרנספורמציה מנשים מתוחות וכעוסות שששות לצאת לקרב לנינוחות משוחררות ורגועות ,יותר קבלה פחות התנגדות . ומכאן הגעתי לפתרון הסכסוך .

הפתרון: להנמיך את המוסיקה של הרדיו , להאזין במהלך היום ולכבד את השכנים הסמוכים בערב על ידי כיבוי או הנמכת הרדיו.

הרבה פעמים אנחנו נתקלים בסכסוכים בין השכנים אבל יש מעבר לסכסוך עצמו, אנו כמגשרים אמורים להוריד את הקליפה ולהגיע לגרעין עצמו. ברוב המקרים סכסוך הרבה יותר מורכב ממה שהוא נראה ומסובך פחות ממה שחושבים.

דברים מעצבנים אותנו כי בעצם אנחנו לא מקבלים את השכן על יד, אם זה כאיננו מאותה דת אותו רקע תרבותי וכיו. שווה לפעמים לנסות להושיט יד ולראות שגם הצד השני על אף השוני בינינו יכול להיות שכן טוב , כי כמו שאומרים עדיף שכן קרוב מאח רחוק... :)

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page